Garantie voorwaarden:
Op nieuwe apparatuur en b keuze apparatuur geldt een standaard fabrieksgarantie termijn van 2 jaar. In sommige gevallen gelden speciale acties, hierbij worden langere garantieperiodes overeengekomen. Indien dit het geval is zal u tijdens de koop van uw product door ons hierop gewezen worden. Garantie van nieuwe producten zal zoals hierboven beschreven staat door de fabrikant worden afgehandeld. Wij assisteren u graag bij de afhandeling van uw fabrieksgarantie. U kunt in dit geval rechtstreeks contact op nemen met de fabrikant van desbetreffende merk of met onze klantenservice. Wij zullen de gegevens verstrekken aan de fabrikant en zorgen dat de fabrikant zo snel mogelijk contact met u opneemt. Wij attenderen u wel op het feit dat indien een product een defect vertoond door verkeerd gebruik/foutief verplaatsen, de fabrikant kosten in rekening zal moeten brengen voor de gedane werkzaamheden.
Algemene garantie voorwaarden
- De producten dienen op een verantwoorde manier vervoerd te worden.
- De producten dienen op een locatie te staan waar de temperatuur en weersomstandigheden de producten niet kunnen beschadigen.
- De producten dienen naar de voorgeschreven voorwaarden gebruikt te worden, hierbij geldt bijvoorbeeld dat een wasmachine niet zwaarder belaadt mag worden dan vermeld in de gebruikshandleiding.
- De producten mogen niet door u zelf of door derden gerepareerd worden. Een reparatie dient te geschieden door onze eigen technische dienst/ de technische dienst van de aangewezen fabrikant.
- Jan Lagemaat wasautomaten garandeert dat het te leveren product voldoet aan de gebruikelijke eisen en normen die daaraan kunnen worden gesteld en vrij zijn van welke gebreken ook.
- Jan Lagemaat wasautomaten verschaft de klant een aankoopbewijs. Het aankoopbewijs dient ter garantiebewijs.
Onder de garantie vallen niet:
- Krassen, barsten of deuken in de mantel, het bovenblad of accessoires van het product, die later dan 24 uur na levering worden vastgesteld.
- Defecten aan glazen, kunststof of rubberen onderdelen, die later dan 24 uur na levering worden vastgesteld.
- Schade ontstaan door blikseminslag, wateroverlast, stoten of vallen.
- Defecten die te wijten zijn aan een verkeerde plaatsing of aansluiting.
- Defecten die te wijten zijn aan de elektrische installatie in de woning.
- Defecten die te wijten zijn aan de gas installatie in de woning.
- Een verkeerde bediening door de gebruiker en -indien van toepassing- onvoldoende of onjuist onderhoud of defecten voortkomend uit een verkeerde installatie en/of plaatsing.
- Niet technische storingen, zoals bijvoorbeeld het verwijderen van zogeheten apparaatvreemde voorwerpen – of het oplossen van storingen die zijn ontstaan door apparaatvreemde voorwerpen (o.a. afvoerpomp verstopt, voorwerp in de machine)